Jak polerować samochód

Nowicjusze w świecie detali często nie rozumieją, że woskowanie samochodu jest tym, co sprawia, że ​​błyszczy, ale tak nie jest. To polerowanie samochodu, które faktycznie usuwa problemy z lakierem, usuwa rysy, rozjaśnia matowy lub wyblakły jego kolor, usuwa ślady zawirowań, utlenienia i inne zanieczyszczenia oraz pozostawia lakier gładki, czysty i lśniący. Tak, wosk pomaga lśnić lakierowi, ale jego funkcją jest również ochrona lakieru, który został wypolerowany.

Proces polerowania samochodu jest często określany jako korekta lakieru. Pomyśl o tym jak o używaniu peelingu na skórze! Wosk jest trochę jak makijaż….wygląda dobrze, ale nie trwa tak długo!

Pasty polerskie są ścierne i dlatego zalecamy polerowanie samochodu tylko w razie potrzeby, ponieważ za każdym razem, gdy polerujesz, usuwasz warstwę materiału. Jeśli nadmiernie wypolerujesz swój samochód, w końcu rozrzedzisz farbę, a w skrajnych przypadkach możesz przeciąć lakier bezbarwny i farbę aż do podkładu!

Polerowanie usuwa materiał z wierzchniej warstwy – w większości przypadków będzie to lakier bezbarwny. Im bardziej ścierna pasta, tym więcej materiału zostanie usunięte. Polerowanie w celu usunięcia cienkiej warstwy lakieru bezbarwnego pozbędzie się wszystkich defektów poza głębokimi rysami. Po usunięciu wszystkich zawirowań, zabrudzeń, wytrawiania wodą i kwasem oraz hologramów uzyskasz gładki, przygotowany lakier, który można następnie wyczyścić i zabezpieczyć woskiem.

Po wypolerowaniu możesz zachować wykończenie bez zawirowań, po prostu stosując odpowiednie środki i techniki do mycia i suszenia samochodu, takie jak Snow Foam lub Pranie wstępne, a następnie mycie szamponem.

Utrzymanie lakieru w dobrym stanie i zabezpieczenie sprawi, że będzie wymagał rzadszego polerowania.

W świecie detailingu zawirowania i inne wady lakieru są wrogiem! Są one zazwyczaj spowodowane słabą techniką prania i suszenia. Jak wspomnieliśmy powyżej, zawirowania, rysy i defekty są niemożliwe do usunięcia zwykłymi woskami i uszczelniaczami.

Aby doprowadzić samochód do stanu lepszego niż w salonie, będziesz musiał wypolerować powierzchnię przy użyciu różnych stopni polerowania. W zależności od powagi defektów lakieru może być konieczne rozpoczęcie od gruboziarnistego lakieru i przejście do drobniejszego lakieru. Chemiczne środki polerujące i/lub cząstki polerujące w połączeniu z techniką ręczną lub działaniem maszyny polerującej bezpiecznie usuną bardzo drobne niedoskonałości lakieru. To, jak głęboko trzeba wejść, będzie zależeć od głębokości śladów i zawirowań na farbie.

polerowanie lakieru samochodowego

Zanim zaczniesz

Zanim zaczniesz jakiekolwiek polerowanie, musisz oczyścić farbę tak, jak to tylko możliwe, w przeciwnym razie po prostu przeciągniesz brud, drapiąc przezroczysty lakier i tworząc jeszcze więcej zawirowań! W pierwszej kolejności należy zastosować mycie wstępne lub pianę śnieżną – jest to krok bezkontaktowy, tzn. nie dotykasz fizycznie samochodu, pozwól czyścicielom wstępnym zrobią swoje, aby usunąć brud i zanieczyszczenia z powierzchni, a następnie myj ciśnieniowo. Następnie myjesz samochód metodą 2 wiader i miękką mikrofibrą.

Na koniec zdecydowanie zalecamy użycie glinianego pręta do usunięcia uporczywych zanieczyszczeń z farby. Jest to bardzo satysfakcjonujący proces – zdziwisz się, jak dużo gruzu unosi glina z lakieru, zwłaszcza jeśli jest to pierwszy raz, gdy samochód został zagruntowany – ponownie mamy konkretny przewodnik, jak używać glinianej sztabki do uzyskać najlepsze wyniki.

Polerowanie samochodu

Polerowanie można wykonać ręcznie lub maszynowo. Ręczne polerowanie samochodu jest potencjalnie bezpieczniejsze, ale będzie długim i pracochłonnym zadaniem, zwłaszcza jeśli masz do zrobienia cały samochód, ale można to zrobić! Jeśli polerujesz ręcznie, zajmij się małym odcinkiem 30x30cm na raz, a następnie, gdy będziesz zadowolony z wyników, przesuń się na sąsiedni odcinek 30x30cm. Pozwoli ci to zobaczyć owoce swojej pracy obok sekcji, która nie została wypolerowana, co może być całkiem satysfakcjonujące.

Bardziej efektywnym sposobem podejścia do rzeczy jest polerka maszynowa. Ze względu na ciężką pracę i powtarzalny charakter ręcznego polerowania, używanie polerki maszynowej często daje lepsze rezultaty, po prostu dlatego, że ludzie ścinają rogi podczas ręcznego polerowania, ponieważ się nudzą!

Używając polerki maszynowej, wraz z odpowiednim rodzajem padu polerskiego i pastą, nie będziesz zbyt długo uzyskiwać fantastyczne rezultaty. Należy jednak zachować ostrożność, ponieważ znacznie łatwiej jest uszkodzić maszynę do polerowania niż polerować ręcznie. W nadchodzących tygodniach będziemy mieli osobny przewodnik na temat technik polerowania maszynowego i bezpieczeństwa.

Po przygotowaniu powierzchni (mycie wstępne, mycie, glinka) nadszedł czas, aby sprawdzić farbę i zobaczyć, czego potrzebujesz dalej. Pamiętaj, że chcesz usunąć jak najmniej farby.

Więc najpierw posortujmy maszynę do polerowania. Istnieją zasadniczo 2 typy, polerka DA, (podwójne działanie) i obrotowa. DA jest naprawdę dla domowych detailerów, jest bezpieczniejszy i nie jest tak agresywny w działaniu jak obrotowy, ale zajmuje to dłużej. Obrotnica działa szybciej, ale może też szybciej przebijać farbę, zwłaszcza na krawędziach.

Następnie będziesz potrzebować padów polerskich, które są dostępne w różnych rozmiarach i różnych klasach ścieralności. W zależności od stanu lakieru możesz zacząć od gruboziarnistego padu polerskiego i przejść do delikatnych padów polerskich.

polerowanie lakieru samochodowego

Rodzaje lakierów samochodowych

Następnie potrzebujemy odpowiedniej pasty, pamiętaj, że nie wszystkie pasty będą odpowiednie, ponieważ są one produkowane od bardzo szorstkich związków aż do bardzo drobnych past wykończeniowych. To, od którego zaczniesz, zależy od poziomu defektów i zawirowań w lakierze. Zawsze staraj się używać najmniej agresywnej kombinacji pada i pasty, aby wykonać zadanie, tak aby usunąć jak najmniejszą ilość warstwy nawierzchniowej.

Pasty do polerowania są najbardziej agresywnymi rodzajami past do polerowania samochodów i tak naprawdę są potrzebne tylko do bardzo mocno zakręconej i zaznaczonej farby. Następne są pasty do cięcia, ale znowu, jeśli można usunąć zawirowania drobniejszym pastą, nie zaczynaj od cięcia.

Polerowanie wykańczające jest ostatnim krokiem i musi być zawsze wykonywane po użyciu pasty do cięcia. Dobry produkt usunie hologramy oraz bardzo lekkie zabrudzenia i zamglenia farby.

Ochrona lakieru

Gdy pomalowana powierzchnia zostanie udoskonalona, ​​będziesz chciał ją chronić i zabezpieczyć całą ciężką pracę, którą właśnie włożyłeś! Ochronę stanowią woski i uszczelniacze lakiernicze. Woski i uszczelniacze nakłada się w ten sam sposób, ale oferują różne rodzaje ochrony. Oba ochronią pomalowaną powierzchnię przed kwaśnymi deszczami, opadami, ptasimi odchodami i sokami drzewnymi. Uszczelniacz do malowania to syntetyczny polimer, który zapewni wysoki połysk, ale będzie trwał znacznie dłużej niż wosk – w niektórych przypadkach nawet rok.