Jak polerować lampy?

Z biegiem czasu plastik, z którego wykonane są reflektory, ulegnie degradacji i zachmurzy się. Jeśli twoje nie świecą już tak, jak kiedyś, oto jak przywrócić reflektory.

Reflektory to najważniejsza rzecz do utrzymania w czystości w Twoim samochodzie. Te potężne promienie nie tylko pozwalają zobaczyć drogę, ale także pozwalają innym kierowcom zobaczyć Ciebie.

Większość soczewek reflektorów jest wykonana z tworzywa poliwęglanowego. Ten mocny plastik jest idealny do jazdy w trudnych warunkach drogowych bez pękania, czego zdecydowanie chcesz, ale nie radzi sobie dobrze ze słońcem. Aby go początkowo zabezpieczyć, producenci pokrywają soczewki folią ochronną UV. Ale z biegiem czasu ta folia jest niszczona przez promienie UV, co pozwala na utlenienie plastiku.

Jeśli twoje reflektory zaczęły się zamglić lub żółknąć, to jasne jest, że rozpoczął się proces utleniania. Nie martw się jednak, ponieważ sprawienie, aby te reflektory ponownie wyglądały jak nowe, to łatwe zadanie dla majsterkowiczów. Postępuj zgodnie z instrukcjami, jak przywrócić reflektory, które przedstawiliśmy poniżej, a w mgnieniu oka przywrócisz noktowizor do stanu fabrycznego.

 

 

Krok pierwszy: Kup wszystko czego potrzebujesz

Zacznij od upewnienia się, że masz potrzebne materiały. Najprostszym sposobem na to jest zabranie zestawu do renowacji reflektorów, który będzie zawierał wszystkie niezbędne materiały. Zasadniczo potrzebujesz kilku różnych ziarnistości mokrego / suchego papieru ściernego (ziarnistość 1000, 2000 i 3000 to zazwyczaj bezpieczne zakłady), pasty polerskiej, wosku w paście i uszczelniacza UV. Rolka niebieskiej taśmy malarskiej i ręczniki z mikrofibry również powinny znaleźć się na Twojej liście zakupów.

polerowanie lamp

Krok drugi: Wyczyść swoje reflektory

Pierwszym krokiem będzie dokładne umycie kloszy reflektorów mydłem samochodowym i wodą. Możesz też chcieć trochę umyć okolice, aby taśma przykleiła się podczas następnego kroku.

polerowanie lamp

Krok trzeci: Zabezpiecz taśmą reflektory

Za chwilę będziesz szlifować i ważne jest, aby szlifować tylko soczewki, a nie otaczającą je farbę lub wykończenia. Dlatego użyj taśmy malarskiej, aby całkowicie zablokować reflektor i chronić resztę samochodu. Kiedy twoja ręka się ześlizgnie i przypadkowo przejedziesz szorstkim papierem ściernym po taśmie malarskiej, będziesz zadowolony, że poświęciłeś na to czas.

Krok czwarty: Zacznij szlifować

Witamy w kluczowym kroku. Proces szlifowania jest taki sam, niezależnie od tego, czy kupiłeś zestaw, czy tylko materiały.

Będziesz chciał zacząć od najbardziej ściernego papieru ściernego, jaki masz. Jeśli posłuchałeś naszej rady i uzyskałeś na przykład 1000, 2000 i 3000, sięgnij po ziarno 1000 (niższe liczby oznaczają bardziej ścierne). Zwilż papier ścierny i reflektor, a następnie szlifuj soczewkę prostymi, poziomymi pociągnięciami. Piaskować w tym samym kierunku przez cały czas z tym pierwszym. Upewnij się, że powierzchnia jest wilgotna podczas pracy – w przeciwnym razie ryzykujesz poważne zarysowanie soczewki z powodu gromadzenia się cząstek piasku. Twoje wyniki będą zależeć od tego, jak dobrze wykonasz pracę na tym etapie, więc nie bój się spędzić tam od 5 do 10 minut.

Powtórz ten proces z mniej ściernymi papierami ściernymi – w naszym przypadku 2000, a następnie 3000 – i pamiętaj, aby za każdym razem wyczyścić soczewkę przed następnym drobniejszym ziarnem. Jedyną różnicą z tymi dwoma będzie kierunek ruchu szlifowania. Ponieważ użyłeś poziomych pociągnięć z pierwszym ziarnem papieru ściernego, będziesz chciał szlifować ukośnie w poprzek reflektora w przypadku następnego. Końcowe szlifowanie powinno odbywać się w kierunku przeciwnym do tego, który właśnie wykonałeś. Nie spiesz się i upewnij się, że papier i obiektyw są mokre od wody. Wąż lub butelka ze spryskiwaczem zdziała tu cuda.

polerowanie lamp

Krok piąty: Polerowanie i woskowanie

Teraz nadszedł czas, aby odsłonić owoce smaru łokciowego. Wytrzyj i wysusz reflektory, a następnie wyciśnij trochę pasty do polerowania na czysty ręcznik z mikrofibry. Wcieraj lakier przez kilka minut okrężnymi ruchami. Możesz szybciej przejść przez ten proces, jeśli masz i wygodnie korzystasz z bufora orbitalnego (ale nie kupuj go tylko do tej pracy, chyba że planujesz używać go w przyszłości). Gdy już oczyścisz soczewki, możesz nanieść na nie wosk. Nawoskuj soczewkę tak jak w samochodzie. To dokładnie oczyści i ochroni soczewkę przed ostatnim krokiem.

Krok szósty: Użyj uszczelniacza UV

Musisz nałożyć uszczelniacz UV na reflektory, ponieważ podczas szlifowania usunięto cały stary utleniony uszczelniacz. Cała twoja ciężka praca pójdzie na marne, jeśli pominiesz ten krok, ponieważ uszczelniacz jest warstwą ochronną, która zapobiega ponownemu zamgleniu soczewek.

Ten etap polega na zwilżeniu ręcznika papierowego i nałożeniu szczeliwa szerokimi pociągnięciami. Kluczem jest tutaj pełne pokrycie, ale zwróć uwagę na instrukcje kupowanego zestawu. Ogólną zasadą jest nakładanie tylko jednej warstwy uszczelniacza, chyba że instrukcja wyraźnie mówi inaczej. Pozostawić szczeliwo do utwardzenia po nałożeniu, parkując samochód w suchym miejscu. Najlepsze wyniki uzyskasz, jeśli będziesz postępować zgodnie ze wskazówkami dokładnie tak, jak są wydrukowane dla wybranego zestawu do renowacji.

Krok siódmy: Przetestuj swoje lampy

Jeśli wykonałeś wszystkie te kroki i nadal nie widzisz dużej poprawy, być może warto zrobić to jeszcze raz z jeszcze większą ilością szlifowania. Jednak niektóre soczewki mogą być po prostu za daleko i wymagają profesjonalnej pomocy lub całkowitej wymiany.